Den 24 februari höll vi ett webinar om offensiv prissättning för nyproduktion. Med oss hade vi Anna Henriksson, VD Sverigehuset, och Mikael Aldestam – marknadföringssexpert på Reaktion Sverige.
När prislistan för Järntorgsgatan x Brogatan offentliggjordes gick ett sus genom Göteborgs nyproduktionsvärld. Många var skeptiska och den allmänna åsikten var att “det där kommer aldrig att gå”.
Nu, ett drygt år senare, och över 80% av bostäderna sålda kan man konstatera att prissättningen var mitt i prick och hela projektet en allmän succé. Projektets kronjuvel blev den dyraste nyproduktionslägenheten någonsin såld i Göteborg och många av lägenheterna hade kvadratmeterpriser på över 100 000 SEK.
Hur ser förarbetet, marknadsföringen, den kontinuerliga analysen och slutligen försäljningen ut i ett sådant här projekt? Det svarar vi på i detta webinar. Med oss har vi Anna Henriksson, VD för Sverigehuset och ytterst ansvarig för Järntorgsgatan x Brogatan – samt Mikael Aldestam, marknadsföringsexpert från Reaktion Sverige. De berättar tillsammans med Rebecca Lagerkvist om hur arbetet med Järntorgsgatan x Brogatan – ett av de mest omtalade nyproduktionsprojekten i Göteborg
Trots succé i slutändan var försäljningen ingen rakbana, menar Anna Henriksson. För att hitta rätt väg framåt krävdes djärva beslut – som endast var möjliga med bra underlag med detaljerad data. Ni får följa med oss på den krokiga resan från den första intressentanalysen till uppnådda säljmål och all-time-high.
Länk till presentationen i PDF-form
Klicka här för att se inspelningen av webinaret.