fbpx

Jobba effektivit och säkert genom hela projektresan.

Jobba effektivit och säkert genom hela projektresan.
2022-02-25 Rebla

Rebecca Lagerkvist – VD på Rebla – bjöd in två av nyproduktionsbranschens skarpaste hjärnor – Gustav Johansson och Joakim Lindberg – för att diskutera hur man kan öka inkomsterna och sänka risken genom marknadsanalys i tidiga skeden.

Gustav har varit med och byggt upp nyproduktionsmäklarbyrån Nya Kvadrat och sett tusentals nyproducerade bostäder hitta sina köpare. Joakim var med och startade upp Balders marknads- och försäljningsavdelning i deras nyproduktionsverksamhet och drev upp den till marknadsledande i Göteborg på två år.

Gustav och Joakim har sett många rätt och fel i arbetet med försäljningen av nyproduktion. De är överens om för att få till bästa möjliga försäljning så behöver man börja i tid och sätta upp en process som tillåter att man testar sig fram. Därför är ett system som Rebla en direkt förutsättning – eftersom det innehåller både verktyg för marknadsanalys och uppföljning

Det gäller att börja samla data innan man vet vad man ska bygga. Ta in intressenter innan produkten är klar. Det är inte bara frågan att identifiera en målgrupp och anpassa produkten därefter. Det kan också handla om att skapa en målgrupp för den produkt man vill sälja. Allt är möjligt bara man är ute i god tid och har ett team med rätt kompetenser som har tillgång till bra systemstöd.

 

marknadsanalys, nya kvadrat

Mäklare Gustav Johansson och rådgivare Joakim Lindberg i webinar med Rebla

Maila till apps@rebla.se ifall du vill ha tillgång till en inspelning av webinaret

 

 

 

 

 

 

Läs om vårt webinar från februari om offensiv prissättning >