Dagens nyproduktionsmarknad är stentuff. Ingen har råd att ”tappa bort” potentiella köpare. Varje intressent måste hanteras varsamt i kundresan mot köp.
Alla steg i köpresan behöver utformas utifrån mottagarens osäkra verklighet. All kommunikation och teknik måste samverka. Från branding, annonser, intresseanmälan och nyhetsbrev till möte med mäklare och signerat kontrakt.
Fallgroparna på vägen mot köp är många; en hemsida som inte reflekterar marknadsläget, motstridiga budskap i nyhetsbrev kontra mäklarens utsago eller felaktig branding av bostäderna.Webinaret går igenom de vanligaste misstagen som görs i den digitala försäljningsprocessen av nyproducerade bostäder. Under sessionen så besvarar vi bland annat följande frågor:
Vilka minor går de flesta bostadsutvecklare på som leder till tappade intressenter – och hur undviker man det?
Vad är viktigt att tänka på för att bibehålla uppmärksamheten hos intressenten tills dess att mäklaren tar vid?
Hur kan man “rebranda” bostäder för att få dem att bli attraktivare utan att egentligen förändra någonting?
Klicka här för att se en inspelning av webinaret
Klicka här för att komma åt presentationen
Detta webinar är en uppföljare på Reblas tidigare webinar “Marknadsföring i tuffare tider”. Klicka här för att se en inspelning av det webinaret.