fbpx

Rebla ger den data vi behöver, samt hjälper oss på GDPR-fronten – Anna Henriksson, VD Sverigehuset

Rebla ger den data vi behöver, samt hjälper oss på GDPR-fronten – Anna Henriksson, VD Sverigehuset
2020-08-30 Rebla

Anna Henriksson är VD för bostadsutvecklaren Sverigehuset. Reblas system har gett Sverigehuset värdefull data om deras intressenter när det gäller analys och nyproduktion. Det förenklar Annas egen beslutsprocess. Särskilt när bostadsmarknaden fluktuerar. Att samla data innebär också personuppgiftsansvar enligt GDPR – något som Rebla sköter enligt konstens alla regler.

Sverigehuset om Analys och Nyproduktion

Namn:

Anna Henriksson

Arbetsroll:

VD på Sverigehuset

Erfarenheter av fastighetsbranschen:

Arbetat på Sverigehuset i 10 år, i olika roller. Innan arbetat på Mannheimer Advokatbyrå med fokus på fastighets- och entreprenadrätt.

“Mitt uppdrag är att driva bolaget framåt, och delta i beslutsprocessen för nya projekt”

— Mitt uppdrag är att driva bolaget framåt på ett bra sätt. Att se till att vi förvaltar våra hyresfastigheter och utvecklar vår nyproduktion på ett klokt vis. Jag är mest aktiv i det tidiga skedet av våra projekt. Det är på många sätt det avgörande skedet – där samlas jag med resten av teamet för att delta i beslutsprocessen. 

Anna berättar om hennes bakgrund som jurist, och hur det påverkar hennes roll som VD

— Jag började på Sverigehuset för 10 år sedan som bolagsjurist. Och jobbade dessförinnan på advokatbyrån Mannheimer Swartling. Man kan på så sätt säga att jag har juristens ögon – vilket är ovanligt för en VD i ett bostadsbolag. Som jurist är man van vid att hantera risker, vilket hjälper mig i min roll.

 

“Den största utmaningen för mig är att göra bra affärer i en bostadsmarknad som både kan sjunka och stiga”

— Bostadsmarknaden fluktuerar – så det kan vara svårt att veta om man gör bra affärer. Marknaden har varit ganska “het” ett bra tag fram tills nu. Därför har markpriserna varit vansinnigt höga – och att förvärva bra mark har varit svårt. Så den största utmaningen för mig är helt enkelt att göra bra beslut i en marknad som både kan sjunka och stiga.  

 

“Rebla bidrar med viktig data om våra intressenter – vilket förenklar min egen beslutsprocess. Man kan aldrig besitta för mycket kunskap om sina kunder!”

Anna berättar att företaget använt Reblas system i drygt 4 år, till en början för att hantera säljstarter.

— Vi började använda Rebla för att administrera våra säljstarter, vilket är en process som är svår att få kunden att uppleva som rättvis. Där har Reblas system varit till stor hjälp.  Samarbetet har sedan fördjupats.

— Rebla hjälper oss också att samla och sammanställa data kring våra intressenter. Det ger oss viktig kunskap – och förenklar på så sätt min egen beslutsprocess.  Man kan aldrig kan besitta för mycket kunskap om sina kunder! Intressentdatan säkerställer att man utvecklar rätt sorts bostad, på rätt plats och till rätt pris. De tre faktorerna är avgörande om man vill generera försäljning. 

 

“Reblas system ger oss den intressentdata vi behöver, samt hjälper oss på GDPR-fronten. Det är skönt att vi kan överlämna den biten till någon annan”

— Reblas system är smidiga och ger oss den intressentdata vi behöver för att göra bra beslut inför våra bostadsprojekt. Sen är det också väldigt skönt, i och med alla nya regler kring GDPR, att kunna överlämna den biten till någon annan. 

På Rebla älskar vi GDPR! Läs mer om varför här.

 

Rebla är innovativt!

Om du skulle beskriva Rebla med ett ord – vilket skulle det vara?

— Jag skulle säga “innovativt”!