fbpx

“Rebla är enkelt att komma igång med och ger värdefulla insikter” Charlotta Karlsson Wästbygg Projektutveckling

“Rebla är enkelt att komma igång med och ger värdefulla insikter” Charlotta Karlsson Wästbygg Projektutveckling
2020-11-03 Erica Hsu

Charlotta Karlsson, kund- och marknadsansvarig på Wästbygg Projektutveckling berättar hur det är att använda Reblas “Prova-På” erbjudande för att hitta och nå ut till rätt målgrupp för sitt projekt och kunna förbättra sin bostadsutveckling.

Wästbygg Målgruppsanalys

— Den största utmaningen i mitt jobb är att bygga upp ett intresse kring våra projekt och göra varumärket mer känt. Med andra ord gäller det att förstå målgruppen och bygga rätt bostäder. Vi vill vara långsiktiga som bostadsutvecklare och få människor att trivas i de hus vi bygger så att de rekommenderar Wästbygg Projektutveckling till sina vänner. Eftersom det är viktigt att vi bygger det människor vill ha testar vi Rebla – för att få mer insikt kring vad det är. 

Namn:

Charlotta Karlsson

Arbetsroll:

Kund- och marknadsansvarig på Wästbygg Projektutveckling AB

“Vi provar Rebla i vårt största projekt – Cityterrassen – 170 bostäder”

— Det attraktiva och prestigefyllda projekt Cityterrassen ligger i Malmös just nu största utbyggnadsområde – Nyhamnen, vilket kommer utvecklas enormt de 20 närmaste åren. Flera olika bostadsutvecklare kommer att bygga tusentals nya bostäder. För oss är det viktigt att i ett tidigt skede kunna samla in information som visar vad för slags bostäder intressenterna vill ha och därför ville vi testa Reblas CRM för att se om vi kunde få bättre underlag kring just prissättning och utbudsanpassning för vår nyproduktion. 

 

“Vi blev nyfikna på att testa Reblas CRM för att kunna analysera intresset för nyproduktion i ett tidigt skede”

— Det var vår projektutvecklare som hade hört talas om Reblas system. När Rebecca Lagerkvist – VD Rebla – presenterade vad systemet kunde göra kände vi att vi ville ha de här valmöjligheterna med att kunna analysera lägenhetsstorlekar tillsammans med prisnivåer. Det är väl värt att kunna göra den här analysen så tidigt som möjligt när vi samlar intressenter för nyproduktion. Då kan vi få informationen eftersom de redan från början kan berätta vad det är de efterfrågar och önskar. Detta  kan leda till att vi på sikt till och med kan utforma projektet efter våra kunders önskemål. 

 

“Rebla har ett webbgränssnitt där det inte går att misslyckas på”

— Reblas CRM för bostadsutvecklare är ju väldigt användarvänligt och enkelt. Med webbgränssnittet går det inte att misslyckas på något sätt när man klickar runt. Jag tycker det är smidigt. Det är också väldigt enkelt att komma igång vilket gör det väl värt att “Prova-På”.

“Rebla hjälper oss att kunna anpassa själva marknadsföringen efter vad vi kan se i analysen för rätt målgrupp”

— Förutom anpassning av pris och utbud tror jag att på sikt, om vi börjar jobba mer detaljerat med att se var folk bor som är intresserade av en viss storlek – kan vi göra mer punktinsatsdriven marknadsföring. Det betyder att anpassa marknadsföringen efter vad vi kan se i Rebla. Det kan komplettera och förstärka det vi gör på sociala medier. 

Det bästa med Rebla är att det aldrig är problem med någonting, det bara fixas!”

— Reblas VD är en väldigt driven och kunnig person och systemet känns enkelt att jobba med. När vi startade upp så var det inga problem med nånting, de bara fixade allt. Det gick snabbt och smidigt. Det handlade om en länk till Reblas CRM-verktyg, mer behövdes inte. Vi behövde inte gå in och lägga in en massa koder och annat inne i vårt system för att få det att fungera.

 

Rebla gör det här med ‘data’ mer intressant och lite kul.

Både med systemet och de som jobbar på Rebla fungerar det bra. Det är enkelt, smidigt och proffsigt. Jag tycker att det känns som ni på Rebla kan det här. Rebla gör det här med ‘data’ mer intressant och lite kul. Ibland kan data vara väldigt torrt och tråkigt, men nu får man till en bra förståelse. 

 

Rebla är proffsigt!

Vilket ord skulle du använda för att beskriva Rebla med?

— Proffsigt!

Wästbygg testar just nu Rebla via det så kallade “Prova-på” erbjudandet. Det betyder att bostadsutvecklaren använder Reblasystemet till ett rabatterat pris i ett projekt från intresseanmälan fram till säljstart.