Ta reda på vad era kunder vill ha med hjälp av en nyckelordsanalys

Hur hittar kunder till er hemsida och varför gör dem det? Med en nyckelordsanalys från Rebla kan ni ta reda på vad era kunder verkligen vill ha.

På en sökmotor som Google görs det 63 000 sökningar – varje sekund. Nyckelorden spelar in för att ni ska synas tidigt i resultatlistan, där era kunder snabbt kan hitta er. Nyckelorden visar vad era kunder frågar efter och hur stor konkurrensen är på de områden era kunder söker inom. 

Nyckelordsanalys är därför ett viktigt verktyg som kan ge värdefull information om era kunder, deras behov och motivation. Ni får helt enkelt en bättre förståelse förståelse för era kunder genom att analysera vilka specifika nyckelord som vanligtvis används i sökmotorer. Är det till exempel fler som söker på hundfoder än hundmat?

Med en nyckelordsanalys från Rebla får ni en skriftlig rapport som innehåller sökbegrepp, trendanalys, geografisk analys och en åtgärdslista med rekommendationer för hur analysen kan användas samt en instruktionsfilm som tydliggör rapporten.

Låter detta intressant? Maila oss på info@rebla.se